Tuesday, June 9, 2009

kenangan teramat indah Mekah 3januari-19februari....

ASSALAMUALAIKUM..BUAT SEMUA...thinking and writing in this blog..it needs determination as well as passionate to write..i have been reading several blogs of my frens..ada yang begitu ilmiah.......ada yang banyak memberi panduan dan nasihat tentang kehidupan..some yang menghiburkan untk dibaca..for me..I like to write about my experiences.........my life.my family..........my frens..........evrything that had to do wt what i had gone.through...another story to share..is about my pilgrimage..it happened macam tak percaya..aje..kadangkala bila kami..fikir balik..hei..aku dah menunaikan rukun islam yang kelima...macam tak percaya..adakalanya..masa yang singgahdalam hidupkita..suratan dari allah yang maha besar..yang tiada tandingannya...aku amat bersyukur..sperti..orang lain juga..keinginan ..kemahuan..kekuatan menguji keimanan pasti ada..mengenai aku menunaikan fardu haji bersama suamiku..awal 2005...alhamdulillah.kami selalu terfikir ..kami dah pergi..ke mekah..terindah dalam hidup kami...semoga..kami dapat keberkatan dalam kehidupan ini..amin..hasrat nak pergi lagi..hanya tuhan yang tahu.....kehebatan berada disana..hatiku sungguh tenang ..lapang....ya ...allah .hebatnya kasih sayangmu...bahagianya....speechless...tak tahu nak huraikan macammana...ketahuilah..kawan2ku...sgeralah..kesana...mekah mukarammah dan madinah munawarrah... sentiasa mnjanjikan kebahagiaan..kedamaian ..yang sjati...


brsama suami tersayang selepas selesai segala urusan haji..menziarah tempat bersejarah.


sangat sejuk di muzdalifah..


berada di mina.........................

di Arafah..berkesmpatan berjumpa dengan pelakon syukri hashim..

aku di depan masjid nabawi..madinah...

pemandangan diwaktu malam..............di madinah....





1 comment:

kembara kelana said...

alhamdulillah...syukur kepada allah jua, tahniah mak aji dan pak aji yahya selamat...selamat dah. doakan aku dan bini aku ke mekah...emmm bila ek? Allah jua yang tau...aku sedang berusaha...melihat gamabr kau orang aku rasa teruja sekali...salam
anak dah sehat?